ЗДО №5, Сквирський ДНЗ ”Калинка”, Сквира
Київська область, Білоцерківський район

Про заклад

                                                                             

 

        Мова навчання і виховання дітей у закладі – українська, відповідно до Закону України «Про мови».

Дошкільний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом дев’яти годин, працює ранкова і вечірня чергова група.

Управління дошкільним навчальним закладом здійснюється його засновником - Сквирською міською радою  та відділом освіти Сквирської мсьє ради.

У закладі створені всі умови для фізичного, психічного розвитку дітей їх виховання та навчання відповідно до умов дошкільного закладу. Організація навчально–виховного процесу відповідає вимогам Головного управління Держпродспожслужби в Київській області та державного пожежного нагляду.

Протипожежний стан приміщення задовільний, приміщення обладнане засобами пожежогасіння та вогнегасниками, автоматичною пожежною сигналізацією, дерев’яні конструкції будівлі оброблені вогнетривкою речовиною. Постійно проводиться пожежно-технічне обстеження.

Санітарно-гігієнічні умови утримання закладу задовільні. Дотримується температурний режим у групових кімнатах, своєчасно проводиться вологе прибирання з використанням дезинфікуючих розчинів. Водопостачання центральне, каналізація локальна, опалюється твердим паливом.

На території обладнані та закріплені за кожною віковою групою ігрові майданчики, які оснащені ігровим інвентарем, критими павільйонами, де діти перебувають взимку, у непогоду, пісочними ящиками для організації колективних ігор, для захисту від сонця встановлені грибки-парасольки.

Групи комплектуються за віковими ознаками та залежно від побажань батьків. У дошкільному закладі функціонує три вікові групи: ясельна, середня, різновікова. Наповнюваність в групах 100 % .

Територія огороджена бетонним парканом. Проводиться косметичний ремонт ігрових майданчиків та споруд. М’яким та твердим інвентарем заклад забезпечений, здійснюється поступова його заміна за кошти власника та батьків. Столового посуду достатньо, здійснюється його заміна за рахунок батьків.

Заклад забезпечений холодною і гарячою проточною водою в групових і туалетних кімнатах.  Матеріально-технічна база у задовільному стані. Було придбано за кошти власника комп’ютер, телевізор, музичний центр, пило смок ( все у робочому стані), стільчики для дітей усіх вікових груп. За кошти батьків придбали дитячі столики, шафи для іграшок, покриття на підлогу, закупляються іграшки та ігрове обладнання, методичні посібники та літературу.

У навчальному закладі працівники дотримуються правил охорони праці і безпеки життєдіяльності. Систематично проводяться інструктажі з охорони праці та пожежної безпеки. Для кожного працівника розроблені інструкції з охорони праці. Інструктажі оформляються в типових журналах, які рекомендовані нормативними актами з охорони праці.

Відповідно до протоколів педагогічних рад  закладу з 2013року працює за Базовою програмою розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». Вихователі використовують у своїй роботі методичну літературу згідно  програми з грифом Міністерства освіти і науки України.

Курсова перепідготовка та атестація педагогічних кадрів проводиться  згідно  перспективного плану. Вони ознайомлені з новим Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників.

У дошкільному закладі розроблені та введені в дію Правила внутрішнього трудового розпорядку. Кожний працівник закладу має розроблені посадові інструкції, оформлені особові справи, медичні книжки.

Керівник  закладу - Карбівська Юлія Іванівна, освіта вища, стаж педагогічної роботи 43 роки, стаж роботи на посаді директора 41 рік.

У  закладі організоване трьохразове гаряче харчування: сніданок, обід, підвечірок. Їжа готується відповідно до складеного меню на день,  в наявності чотиритижневе  перспективне меню, затверджене Держпродспожслужбою.

Батьківська плата за харчування не перевищує 60% від вартості харчування в день.   Вартість харчування одного дня на 04.01.2022 року становить 40 гривень для дітей віком від 1 до 4 років і 45 гривень для дітей віком від 4 до 6 років.

Нормативно-правове забезпечення діяльності ДНЗ

У своїй роботі заклад керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305, Базовим  компонентом дошкільної освіти (нова редакція), іншими нормативно - правовими актами, що регламентують роботу ДНЗ, власним Статутом.

Режим щоденної роботи ДНЗ  та тривалість перебування в ньому дітей відповідає вимогам  листа МОН України від 24.01.2007 № 1/9 – 36 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»  та потребам мешканців мікрорайону.

Режим роботи закладу затверджується директором  закладу та в цілому задовольняє потреби батьків у тривалості перебування дитини в дошкільному  закладі:

2 групи  – з 9 годинним режимом перебування дітей;

1 група дошкільного віку  - з 10,5 годинним режимом перебування;

           Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану,  який складається на навчальний рік та оздоровчий період. Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Українське дошкілля».

Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу ЗДО  відповідає переліку навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2021/2022 навчальному році .

У дошкільному навчальному закладі в наявності штатний розпис, затверджений начальником відділу освіти Сквирської міської ради.

                        Формування дитячого контингенту.

Формування дитячого контингенту в ЗДО здійснюється у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про захист персональних даних», п.6 «Положення про дошкільний заклад»,  наказ МОЗУ №240/165 від 27.03.2006 «Про затвердження Порядку комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу» та Статуту ЗДО.

Групи комплектуються за віковими ознаками (одновікові: 1 група ясельного віку, 2 груп дошкільного віку) відповідно до санітарно – гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільному закладі з урахуванням побажань батьків.

Наповнюваність груп дітьми становить:

для дітей віком   до 3-х років – 15;

для дітей віком від 3 до 6 років – 20;

Аналіз комплектування груп ДНЗ за останні три роки відповідає нормам та свідчить про стабільність контингенту дітей у дошкільному навчальному закладі.

На 01.09.2022 року заклад відвідує 55 дітей.    

 

Кадрове забезпечення

 Укомплектованість ДНЗ педагогічними кадрами (відповідно до штатного розпису).

Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами на 100 % .

Загальна кількість педагогічних працівників – 7, з них:

Директор -1; вихователів  - 5 ; музичних керівників - 1;

 Укомплектованість ДНЗ працівниками (крім педагогічних).

Дошкільний навчальний заклад укомплектований технічним та обслуговуючим персоналом відповідно до затвердженого у встановленому порядку штатного розпису на 100 %.

 Плинність педагогічних кадрів (за останні 3 роки)не спостерігалось.

 

1.2.4. Якісний склад педагогічних працівників.

Із 7 педагогічних працівників мають освіту:

  • вищу педагогічну  – 2 особи;
  • середньо-спеціальну  – 5 осіб;

За категоріями:

  • вища категорія – 2 особи
  • 11-й тарифний розряд – 5 осіб;

 Атестація педагогічних працівників, медперсоналу.

Атестація педагогічних працівників у  закладі дошкільної освіти має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної  нормативно-правової бази. Порядок проведення атестації у закладі регламентується відповідними щорічними наказами директора ЗДО, проводиться в зазначені терміни відповідно до  перспективного планування на п'ять років з урахуванням щорічного коригування.

 Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

У закладі дошкільної освіти забезпечуються права педагогічних працівників на підвищення кваліфікації. Складено перспективний план курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників на п’ять  років. У наявності аналітичні матеріали за підсумками роботи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Підвищення професійної майстерності педагогів здійснюється шляхом відвідування семінарів, семінарів – практикумів, курсів підвищення кваліфікації, педагогічних майстерень, методичних об´єднань,  взаємовідвідувань та самоосвіти, що відображені у річному плані роботи.

                                                Організація інноваційної діяльності ДНЗ:

        З метою удосконалення навчально – виховного процесу, досягнення якості освіти педагогами використовуються альтернативні методики, педагогічні спадщини видатних педагогів:

«Використання ідей В.Сухомлинського під час навчання дітей рідної мови» (вихователь Ходаківська Л.А.), «Система занять К.Орфа» (музичний керівник Бєлкіна В.М.), «Використання творчої спадщини Софії Русової в роботі з дітьми дошкільного віку»(вихователь Алєксєйцева В.М.) .

 

 Забезпечення соціально психологічного супроводу учасників навчально виховного процесу:

У закладі систематизована добірка законодавчих, нормативних, інструктивних документів щодо питань соціального захисту дітей та педагогів. Питання соціального захисту дітей та педагогів розглядаються  на загальних батьківських зборах, виробничих нарадах.

Планування роботи щодо соціального захисту охоплює усі напрями: облік дітей пільгового контингенту, соціальна допомога. У закладі ведеться облік та складені списки пільгового контингенту, створений банк даних дітей пільгових категорій.

Із загальної кількості дітей ЗДО 11 дітей на 04.01.2022 року відносяться до  пільгових категорій:

діти з малозабезпечених  сімей – 1;

діти позбавлені батьківського піклування -1

багатодітні сім’ї – 6;

діти АТО  – 3.

ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ У ДНЗ

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку дерсанепідемслужби.

Аналіз харчування дітей за 2021 рік показав, що харчування здійснювалось наближено до норм у середньому на 80 – 83 %

Робота з організації харчування дітей ДНЗ здійснюється згідно з Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», N 202/165, 26.02.2013, Наказу  Про затвердження Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО  відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.

Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ЗДО є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а в разі потреби - корекція харчування.

Якість ведення документації на харчоблоці та в коморі обумовлена відсутністю зауважень контролюючих органів.

Старша медична сестра веде документацію щодо харчування дітей, разом з директором та кухарем складає перспективне меню, меню-розкладку, здійснює контроль за харчуванням дітей, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед батьків, контролює дотримання технології приготування їжі, вихід і якість готових страв, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, відмічає в журналі здоров’я працівників харчоблоку своєчасність проходження медоглядів.

 

Організація роботи з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців на  є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом.  Педагогічний колектив організовує для цього різні активні форм співпраці:

батьківські збори,

індивідуальні консультації різних спеціалістів,

участь у святах

дні відкритих дверей.

У роботі з батьками практикується вступне анкетування, попередні візити батьків, які написали заяви на зарахування дитини до закладу; створення соціального портрета сім’ї новоприбулих дітей. Особливо хочеться відмітити проведення перших батьківських зборів з батьками майбутніх вихованців. На зборах  присутні : дирекор,вихователі,практичний психолог,  сестра медична старша. Батьки мають змогу отримати відповіді на важливі для них питання та ознайомитися з особливостями роботи закладу, організацією перебування дітей в ЗДО. Сьогодні практикується робота з батьками у онлайн режимі, меседжах, вайбері.

У кожній групі оформлено батьківські куточки у яких постійно змінюється  інформаційний матеріал. Спільно з батьками практикуються дні відкритих дверей, батьки постійно мають змогу тримати на контролі харчування дітей, відкрито висловлювати пропозиції щодо меню. Батьки активно відвідують всі свята, причому їхні пропозиції та побажання щодо сценарію обов’язково враховуються. Приємно відмітити активність батьків дітей старшої групи, які доклали максимум зусиль, щоб випускне свято їхніх дітей пройшло на найвищому рівні. Батьки беруть активну участь у проведенні ремонтних робіт, оснащення закладу меблями,інвентарем, іграшками, канцелярськими товарами, предметами гігієни дітей.

 Система роботи щодо соціального захисту дитини

Дошкільний навчальний заклад є державним закладом, у якому суворо дотримуються вимоги, щодо забезпечення прав дитини, які закріплені у основних державних документах:

-Конституція України;

-Конвенції ООН про права дитини;

-Законом України «Про охорону дитинства»;

 Система роботи закладу щодо попередження травматизму

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників навчально – виховного процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

За звітний період не  зафіксовано випадки  травмування дитини під час освітньо-виховного процесу. В закладі ведеться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників. Систематично видаються накази з охорони праці.

Для працюючих розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці, технологічні та посадові інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення роботи з дітьми  з проблем безпеки життєдіяльності, у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, дидактичні настільні ігри, добірки тематичної художньої літератури.Належна робота  з профілактики нещасних випадків проводиться під час занять у вигляді різноманітної навчально-виховної роботи. Роботу з охорони праці, безпеки життєдіяльності у навчально-виховному закладі можна вважати достатньою.

Кожен працівник  ДНЗ проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

Організація догляду за дітьми відбувається під постійним контролем адміністрації та медичного персоналу.

 

         Педагоги  дошкільного навчального закладу  реалізовують  у своїй  діяльності завдання, визначені Національною Доктриною розвитку освіти, створивши оптимальні умови для роботи  ЗДО.

         Основною метою своєї діяльності вважають  створення у закладі сприятливих умов для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності, розвитку в неї ціннісного ставлення до світу Природи, Культури, Людей, Самого Себе. 

      Колектив закладу намагається створити всі умови для повноцінного змістовного проживання дитиною кожного дня , активного проникнення у різні сфери людського життя і природи, збагачення їх новими  знаннями, вміннями , навичками.

 

Логін: *

Пароль: *